Jakie są najczęstsze awarie BMW 3?
BMW 3, czy też BMW serii 3 to jeden z najpopularniejszych samochodów bawarskiej marki w naszym kraju. W Polsce spotkamy egzemplarze tego modelu pochodzące z różnych generacji od bardziej wysłużonych E36, czy też E46 przez E90 po najnowsze F30 i G20. Wiele osób kupując taki samochód, obawia się jednak tego, że będzie on awaryjny a ich usunięcie to spory koszt. Jakie są najczęstsze awarie BMW 3?
BMW 3 – przedstawienie modelu
BMW 3 to prawdziwy fundament gamy modelowej bawarskiej marki. Samochód ten należy do jednych z najstarszych modeli oferowanych przez BMW, gdyż jego pierwsza generacja debiutowała w 1975 roku i była oznaczona kodem E21. Od wtedy naprawdę wiele się zmieniło. Drugą generację zaprezentowano już w 1982 roku i została ona oznaczona kodem E30.
Jedna z najbardziej znanych generacji BMW 3 to oczywiście trzecia odsłona oznaczona kodem E36. Produkowano ją w latach 1990-1999 i jest chętnie wybierana przez wielu młodych kierowców, a nawet i tych bardziej doświadczonych, którzy szukają ciekawego samochodu z napędem na tył i niską ceną do stworzenia auta służącego do zabawy.
Obecnie dość wysłużone zaczyna być BMW 3 E46, czyli czwarta generacja tego modelu. Produkowano ją od 1998 do 2005 roku. Mimo tego wciąż stanowi ona większą część ofert sprzedaży BMW 3 dostępnych w internecie. Mimo tego najbardziej rozsądne wybory w tym momencie to BMW 3 E90 oraz BMW 3 F30, czyli piąta oraz szósta odsłona tego modelu. Samochody te są dostępne w wieku mniej lub nieco więcej niż 10 lat na rynku wtórnym i należą do bardzo chętnie kupowanych.
BMW 3 E46 – najczęstsze awarie
BMW 3 E46 jest już dość wysłużone, lecz i tak warto przedstawić to, jakie problemy najczęściej ma ten model. Wiek tego auta jest wręcz pewnego rodzaju zaletą. Z racji na to, że istnieje wiele wysłużonych egzemplarzy samochód, ten jest wręcz znany na wylot przez mechaników i potrafią oni w bardzo prosty sposób określić jego mocne i słabe strony pod względem mechanicznym.
Do najczęściej spotykanych usterek w BMW 3 E46 należy zaliczyć przede wszystkim różnego rodzaju problemy z układem przeniesienia napędu. Warto zwracać uwagę na zużycie podpory wału napędowego, czy też na stan dyferencjału, który często potrafi wyć. Dodatkowo piętą achillesową BMW 3 E46 jest układ chłodzenia, w który często dochodzi do wycieków, a także awarii pompy.
Patrząc na BMW E46 trzeba też uważać na przednie zawieszenie, czy też mocowania tylnej belki i sprężyny tylnego zawieszenia.
BMW 3 E90 – najczęstsze awarie
Obecnie BMW 3 E90 staje się samochodem coraz bardziej popularnym z racji na to, że ceny egzemplarzy z tej generacji spadają przez to, iż po prostu się ona starzeje. Dlatego coraz więcej osób zaczyna zastanawiać się nad zakupem egzemplarza z tej generacji pojazdu. To, że jest ona nowsza niż E46 nie oznacza jednak, iż BMW 3 E90 jest wolne od problemów. Tych jest kilka i warto zwrócić na nie uwagę.
Przede wszystkim trzeba uważać na nowsze egzemplarze, które zostały wyprodukowane po 2007 roku. SIlniki benzynowe w tych autach posiadają dość awaryjny bezpośredni wtrysk paliwa, a często psują się również pompy paliwowe wysokiego ciśnienia. W jednostkach wysokoprężnych trzeba z kolei uważać na dość standardowe elementy takie jak dwumasowe koło zamachowe czy też wtryskiwacze systemu common rail.
BMW 3 F30 – najczęstsze awarie
BMW F30 to nie najnowsza generacja tego modelu, lecz jeden z lepszych wyborów, gdy zależy nam na względnie młodym BMW serii 3, które nie będzie kosztować jednak fortuny. Wedle raportu Dekry ten samochód w prawie każdej kategorii sprawuje się lepiej, jeśli chodzi o niezawodność niż auta porównywalne. BMW 3 F30 posiada jednak pewne problemy.
Bardzo groźne mogą być usterki dotyczące zaworu EGR w dieslach. Pojawiał się w nich bowiem problem, w którego wyniku dochodziło do wycieków glikolu i w najgorszym wypadku bardzo gwałtownych pożarów. Problemy te zostały jednak usunięte przez akcję serwisową. Inne częste awarie to uszkodzenia modułu sterowania oświetleniem LCM, czy też pękające przewody elektryczne klapy w kombi. Pojawić się mogą także luzy na przekładni kierowniczej.