Porównanie BMW X5 i X3 – które auto jest tańsze w eksploatacji i mniej traci na wartości?
BMW X3 i BMW X5 to jedne z najbardziej popularnych SUVów produkowanych przez BMW. Bardzo często osoby chcące sprawić sobie auto z tym typem nadwozia z segmentu premium zastanawiają się który z tych modeli wybrać. Różnią się one od siebie co prawda wymiarami i klasą, lecz dla wielu osób bardzo ważne są także takie czynniki jak utrata wartości czy koszty eksploatacji. Które z aut wypada lepiej w tej kwestii?
BMW X3 – historia
BMW X3 to jeden z najstarszych SUVów produkowanych przez bawarską markę. Model ten zadebiutował w roku 2003, a jego sprzedaż rozpoczęto rok później. Aktualnie dostępna jest już trzecia generacja tego średniej wielkości SUVa z segmentu premium. Zadebiutowała ona w roku 2017. BMW X3 charakteryzuje przede wszystkim napęd na tył znany z aut BMW, a także spory rozmiar,. Gdyż podczas debiutu trzecia generacja modelu X3 była SUVem z najdłuższym rozstawem osi w klasie.
BMW X5 – historia
BMW X5 jest autem starszym od swojego mniejszego brata. Jego debiut przypadł na rok 1999, lecz po raz pierwszy BMW myślało o takim modelu już w 1994 roku po tym jak bawarski producent przejął Land Rovera. Auto opracowano w dużej mierze korzystając z brytyjskich technologii od Land Rovera właśnie. Nie obyło się jednak bez wpływu bawarskiej historii. Mowa tu na przykład o tym, że mimo napędu AWD moc kierowana jest w większej części na tylną oś tak by prowadzenie przypominało to znane z sedanów i kombi z Bawarii.
Od 2018 roku dostępna jest już czwarta generacja tego SUVa z segmentu E od BMW. Auto jest największym ze swej linii modelowej, lecz mimo tego ma naprawdę niezłą masę własną. BMW X5 charakteryzuje przede wszystkim bardzo dobre wyposażenie standardowe.
Jak użytkownicy oceniają walory jezdne BMW X3 i X5?
Pod względem działania układu jezdnego BMW X5 jest oceniane wyżej od BMW X3. Nie są to jednak ogromne różnice. Znacznie lepiej są oceniane jednak jednostki napędowe montowane pod maską BMW X5, gdzie trafiają większe i mocniejsze silniki, które dają znacznie większą swobodę na drodze. Skrzynie biegów są oceniane na podobnym poziomie, tak samo wygląd i trwałość karoserii.
Porównanie ocen wnętrza BMW X3 i X5
Znacznie lepiej pod względem wnętrza oceniane jest BMW X5. Wedle ocen nie posiada ono zbytnio słabych punktów w tej kwestii. Wszystkie z nich wybijają się na tle swojego segmentu. Najlepiej oceniane jest wyciszenie samochodu, a także przestrzeń dla kierowcy oraz pasażerów. Na bardzo dobrym poziomie jest oceniona również klimatyzacja oraz ogrzewanie, a także ergonomia kokpitu.
Tyle dobrego nie można powiedzieć o BMW X3. Wedle użytkowników na tle swojej klasy samochód wybija się przede wszystkim wyciszeniem i przestrzenią dla kierowcy i pasażerów. Ta oczywiście nie jest na takim poziomie jak w BMW X5, lecz nie można zapominać, że X5 znajduje się w segmencie E podczas gdy model X3 plasowany jest w segmencie D. Na przeciętnym poziomie w X3 znajduje się z kolei działanie klimatyzacji, a także widoczność i ergonomia wnętrza.
Awaryjność i łatwość w utrzymaniu BMW X3 i BMW X5
Co ciekawe tutaj ponownie górą okazuje się BMW X5. Użytkownicy ponadprzeciętnie w klasie oceniają przede wszystkim łatwość utrzymania. Na dobrym poziomie znajduje się również bezawaryjność zarówno gdy mowa o poważnych usterkach, jak i gdy mowa o tych niewielkich. Przeciętny jest tylko stosunek jakości do ceny, a ponadto pojawiają się głosy mówiące, że bolączką jest układ elektryczny auta. Znacznie częściej są oceniane wersje z silnikiem wysokoprężnym. W wypadku BMW X3 oceny są znacznie gorsze. Na dobrym poziomie plasuje się jedynie bezawaryjność dotycząca poważnych usterek. Jest ona oceniana lepiej niż w BMW X5. Przeciętnie ocenia się za to koszty utrzymania samochodu. Za kiepskie w klasie w której BMW X3 się znajduje użytkownicy uważają takie wskaźniki jak przede wszystkim stosunek jakości do ceny oraz awaryjność auta, gdy mówimy o niewielkich, lecz irytujących usterkach. Podobnie jak w wypadku BMW X5, użytkownicy BMW X3 najczęściej jako bolączkę auta podają układ elektryczny.