Zrób serwis swojego BMW przed zimą

Chcąc uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze i zagwarantować sobie pełen komfort jazdy, przed sezonem jesienno — zimowym warto wykonać przegląd swojego BMW. Co powinien on obejmować?

Jak przygotować BMW na sezon jesienno — zimowy?

Czynności mające na celu odpowiednie przygotowanie auta marki BMW do sezonu jesienno — zimowego podzielić można na 2 grupy — zewnętrzne oraz wewnętrzne. Pierwsze z nich obejmują oczyszczenie zewnętrznych elementów samochodu z zabrudzeń, umycie i nawoskowanie pojazdu, sprawdzenie stanu zużycia elementów gumowych, a w razie konieczności — ich wymianę, uzupełnienie ubytków, aplikację ochrony antykorozyjnej oraz wymianę opon. Czynności wewnętrzne dzieli się natomiast mechaniczne oraz eksploatacyjne. Pierwsze z nich są związane z podzespołami i układami pojazdu, drugie — kontrolą płynów.

Serwisowanie BMW przed zimą krok po kroku

Pierwszym etapem przygotowania samochodu BMW na jesień i zimę jest wymiana opon na zimowe. Czym różnią się one od tych na sezon letni? Są one odpowiednio przystosowane do jazdy w niskich temperaturach, po wymagającej nawierzchni. Najlepszy okres na zmianę opon to październik oraz listopad. Warsztat samochodowy powinno się odwiedzić wówczas, gdy temperatura powietrza spada do 7 stopni Celsjusza.

Kolejny krok to oczyszczenie klapy bagażnika, maski oraz uszczelek drzwi z zabrudzeń z piasku, kurzu czy liści. Czynność tę należy wykonać najpierw na sucho, później na mokro. Na koniec, poszczególne elementy powinno się zabezpieczyć przy pomocy dedykowanego preparatu. Znajduje się on na wyposażeniu każdego profesjonalnego serwisu samochodowego BMW.

Przed rozpoczęciem sezonu jesienno — zimowego należy także przeprowadzić szereg czynności związanych z ochroną antykorozyjną. Do tego celu wykorzystuje się specjalne nabłyszczacze, pasty, woski oraz polerki mechaniczne. Każdy posiadacz auta marki BMW powinien się udać do warsztatu, w celu sprawdzenia stanu zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia oraz uzupełnienia ewentualnych ubytków.

By jazda samochodem jesienią i zimą była w pełni bezpieczna, sprawdzić należy funkcjonowanie układów chłodzenia, hamulcowego oraz elektrycznego. Jeżeli chodzi o pierwszy z nich, jeżeli jest on niesprawny, przyczynić może się do uszkodzenia jednostki napędowej. Jego optymalna krzepliwość to około -37 stopni Celsjusza. Co do drugiego z wymienionych układów, konieczna jest wymiana płynu hamulcowego. Wynika to z tego, iż posiada on właściwości higroskopijne, czyli absorbujące wodę z otoczenia. Odnośnie układu elektrycznego, niezbędne będzie tu sprawdzenie stanu głównych przewodów prądowych oraz napięcie na klemach akumulatora. Prawidłowe napięcie baterii samochodowej to między 13,5 a 14,5 V. Dodatkowo, warto sprawdzić poprawność funkcjonowania świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych.

O co jeszcze powinien zadbać każdy posiadacz samochodu marki BMW przed sezonem jesienno — zimowym? Następny etap stanowić powinna wymiana płynów eksploatacyjnych. Niezbędna będzie tu między innymi zmiana płynu do spryskiwaczy z letniego na zimowy. Warto zrobić to jeszcze przed pierwszymi przymrozkami. Czynności tej nie powinno się bagatelizować. Skutkować może to bowiem uszkodzeniem pompki płynu spryskiwacza lub uszkodzeniem układu przewodów. Wycieraczki to kolejne BMW części, które mogą wymagać wymiany na nowe przed jesienią i zimą. Ich główny element eksploatacyjny, jakim są pióra należy zmienić wówczas, gdy brudzą one szyby, pozostawiając nieestetyczne smugi, nie zbierają wody lub zbierają ją nieregularnie. Kontroli poddać warto także gumowe uszczelki ruchomych części samochodu, takich jak maska, drzwi oraz bagażnik. Niezbędne jest tu zarówno sprawdzenie ich pod kątem zużycia, jak i konserwację przy pomocy dedykowanych preparatów.

Ostatni z elementów przeglądu BMW przed zimą to serwis klimatyzacji. Zapewne większość kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, że uruchamiać może się ona również zimą. Z taką sytuacją mamy do czynienia wówczas, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 5 stopni Celsjusza. Klimatyzacja pozwala wówczas pozbyć się wilgoci z wnętrza samochodu, chroniąc przed parowaniem szyb od środka. Serwis klimatyzacji obejmować powinien jej odgrzybianie oraz nabijanie.