Najczęstsze awarie w BMW X5

Historia BMW X5 rozpoczęła się już w XX wieku, lecz dopiero kilka lat później model ten trafił do Europy, pierwotnie skupiając się na rynku amerykańskim. Ten SUV segmentu E jest naprawdę wysoko ceniony przez swoich właścicieli, lecz nie oznacza to, że jest to pojazd perfekcyjny. Oto najczęstsze usterki występujące w BMW X5.

BMW X5 – historia modelu

O prawdziwym wybuchu rynku SUV-ów i crossoverów możemy tak naprawdę mówić dopiero podczas przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. Nie oznacza to jednak, że wcześniej tego typu pojazdy nie były sprzedawane z sukcesem, choć oczywiście w przypadku Europy było to o wiele trudniejsze. Tego typu konstrukcje święciły jednak sukcesy na przykład po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego, gdzie miłość do dużych aut jest naprawdę wielka. To właśnie tam rozpoczęła się historia auta, które obecnie święci sukcesy także i na Starym Kontynencie – oto BMW X5.

BMW X5 zadebiutowało w 1999 roku, lecz pierwsze kroki w kierunku stworzenia tego pojazdu poczyniono już pięć lat wcześniej. To właśnie wtedy rozpoczęto tworzenie modelu o kodowej nazwie E53. Prace projektowe i testy prototypów pochłonęły naprawdę sporo czasu, lecz takie podejście było o wiele lepsze niż tworzenie auta w pośpiechu. Takie czasy zresztą miały dopiero nadejść, kiedy to na rynku rozpoczął się prawdziwy boom na SUV-y. To jednak były lata 2009-2013, a my w przypadku BMW X5 nie jesteśmy nawet w XXI wieku.

BMW bardzo mocno inspirowało się zarówno Range Roverami, jak i oczywiście serią 5 – piątka w nazwie auta nie wzięła się w końcu z przypadku. Ogólnie rzecz jednak ujmując, BMW X5 był SUV-em segmentu E nakierowanym na sprzedaż w Ameryce Północnej, co bardzo dobrze ukazuje fakt, że fabryki produkujące X5 zostały ustanowione kolejno w Stanach Zjednoczonych oraz w Meksyku. Jakie było to jednak auto? Wystarczy powiedzieć, że BMW uparcie nazywało X5 SAV-em, a nie SUV-em, wskazując na właściwości sportowe tego modelu.

Dopiero druga generacja BMW X5 trafiła również na Stary Kontynent. Samochód znacznie urósł, lecz równocześnie otrzymał wersję coupe, która w gamie widniała jako osobny model – X6. Z pewnością mogła imponować implementacja jednostek V8, co oczywiście podkreślało stricte sportowy charakter tego samochodu. Trzecie wcielenie było raczej ewolucją poprzednika i dopiero czwarta generacja, która weszła na rynek w 2018 roku, postanowiła trochę mocniej pomieszać w kontekście designu. Większe nerki, wygładzone kontury oraz obniżenie auta przy jego równoczesnym poszerzeniu i wydłużeniu to najbardziej charakterystyczne zmiany, jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny tego potężnego SUV-a.

BMW X5 – dane techniczne najnowszej generacji modelu

Jak już wspomnieliśmy, najnowsze wcielenie BMW X5 uległo obniżeniu, poszerzeniu i wydłużeniu. Jak jednak dokładnie to wygląda na papierze? Trzeba przyznać, że całkiem imponująco. Samochód o kodowej nazwie G05 może pochwalić się 4922 mm długości, 2004 mm szerokości oraz 1745 mm wysokości, przy masie wynoszącej od 2060 do 2286 kilogramów. Samochód ujrzymy wyłącznie z 8-biegowym automatem, lecz należy wspomnieć, że nadal jesteśmy w stanie w tym modelu wyposażyć się w 8-cylindrowy silnik.

BMW X5 – najczęstsze usterki w najnowszej generacji

BMW X5 to samochód z wyższej półki – zarówno jeżeli chodzi o osiągi, jak i cenę czy wykończenie. Każde auto ma jednak jakieś mankamenty i słabe punkty. W przypadku takiego pojazdu, jak BMW X5, możemy tutaj wspomnieć przede wszystkim o elektronice. Użytkownicy najnowszej generacji mocno na to narzekają. Szwankuje moduł Bluetooth, kamera cofania lubi się zawiesić, sterowanie gestami również nie zawsze dobrze reaguje na to, co robi kierowca, a reflektory LED nie zawsze radzą sobie w trudniejszych warunkach. Są to jednak rzadkie przypadki.

BMW X5 – najczęstsze usterki w starszych modelach

Starsze egzemplarze BMW X5 cechują się innymi problemami niż najnowsza generacja. Użytkownicy najczęściej narzekają na konieczność wykonywania kosztownych napraw pneumatycznego zawieszenia, wentylatora chłodnicy czy wtrysków w przypadku wysokoprężnej jednostki o pojemności 3 litrów.